Blog > Komentarze do wpisu

Cynamonowe cantuccini z migdałami i pomarańczą

     Nie wiem dlaczego dotąd nie piekłam cantuccini...? Baardzo je lubię, a dodatkowo dają możliwość tworzenia mnóstwa smaków i połączeń. Zawsze wydawało mi się, że muszą być skomplikowane, chyba przez to, że ciastka piecze się dwukrotnie. W rzeczywistości są banalnie proste
i nie ma co się w nich nie udać. Dla tych, którzy nie znają cantuccini - to włoskie, dokładnie toskańskie, ciastka-sucharki, twarde jak kamienie (no, może lekko przesadziłam), stworzone do moczenia w kawie, najlepiej gorzkiej, bo ciastka są dość słodkie. Charakteru nadają im chrupiące bakalie (tradycyjnie migdały) i aromatyczne dodatki przypraw, skórek, likierów... Moje cantuccini mają zimowy charter - dosypałam do nich cynamonu, dodałam prażonych migdałów i kandyzowanej skórki
z pomarańczy. Pychaaaa...

SKŁADNIKI (na 12-20sztuk, zależnie od wielkości):
1 jajko
1/2 szklanki cukru
1 szklanka mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubata łyżeczka cynamonu
40g blanszowanych migdałów
40g migdałów w skórkach
60g kandyzowanej skórki pomarańczowej

     Oba rodzaje migdałów krótko podprażyć na rozgrzanej, suchej patelni.
Jajko utrzeć z cukrem na puszystą, gęstniejąca masę. Dodać mąkę, proszek i cynamon, wymieszać mikserem. Wsypać migdały i skórkę, połączyć. Ciasto (jest dość klejące) wyłożyć na wysypaną mąką stolnicę
i omączonymi dłońmi uformować wałeczek ciasta (u mnie to mniej-więcej prostokąt o wymiarach ok. 2cm wysokości i 5-6cm szerokości). Przenieść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

PIECZENIE: 190st, ok 20-25minut

Przestudzić około 20minut. A następnie bardzo ostrym nożem pokroić
ok. 2cm plastry. Ciastka ponownie rozłożyć na blasze.

PIECZENIE II: 190st, 16minut (z jednej strony 8minut; przełożyć ciastka na druga stronę i piec kolejne 8minut)

Przechowywać można dłuuuugo. W metalowej puszce, a nawet szczelnie zawiązanym woreczku; nic im się nie stanie jeśli dłuższy czas poleżą na wierzchu. Naprawdę niewymagające łakocie:)

 



poniedziałek, 08 grudnia 2014, czarownie

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: dominika, *.range86-143.btcentralplus.com
2014/12/12 16:58:13
Dziewczyny i chłopaki przepis jest niesamowity. Poprosiłam Anie o pomoc bo robiłam juz z innych innych zawsze coś było nie tak a ten przepis jest genialny :-) polecam
















REKLAMA MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ


Wyślij wiadomość
czarownie@gazeta.pl







Durszlak.pl



Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów



myTaste.pl


Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl


rondel